zaterdag 19 januari 2008

De reis is geboekt!

Vrijdag was het zover, na nog enkele wijzigingen heb ik eindelijk mijn reis rond de wereld geboekt. Op 7 Februari vertrek ik met de bus naar Helsinki, en begin ik aan mijn reis van ongeveer 26200 mijl. Het schema: Van Helsinki, via Londen naar Sao Paulo op 7 Februari. Ik verblijf dan bijna twee maanden in Brazilië, waar ik met mijn collegae onderzoek zal doen naar de varenflora aldaar, en waar ik uiteraard ook het één en ander ga bekijken. Ik blijf echter slechts eerst een enkel nachtje in Sao Paulo, want ik reis de volgende dag door naar Curitiba, de hoofdstad van de staat Paraná, vanwaaruit mijn collega en ik verscheidene trips in de staten Paraná en Santa Catarina zullen gaan maken. Dan terug naar Sao Paulo, waar ook nog veld en herbarium onderzoek gedaan zal worden, en ook zal er een bezoek aan Rio de Janeiro in zitten.

Na Brazilië reis ik verder voor een paar daagjes in Santiago, de hoofstad van Chili. Omdat Paaseiland bij Chili hoort zijn er goede verbindingen van hier naar de navel van de wereld, waar ik ook een ruime week zal verblijven. Dan verder naar het Frans Polynesische eiland Tahiti. Na vervolgens twee weken in Australië te hebben vertoeft vlieg ik na een korte stop in Hong Kong terug naar Helsinki op 8 Mei. En ik hoop dat dan het voorjaar al is aangebroken.

Zie mijn route in het kaartje hieronder.



Het weer in Turku is nu echt vreselijk. +2 graden en natte sneeuw of hele koude regen. Er zou eigenlijk toch sneeuw moeten liggen hier, maar niets daarvan, het is koud, donker en nat. Ik moet zeggen dat ik me hierdoor toch wel meer op de reis verheug, en dat het het leven hier ook dragelijker maakt. Over drie weken is het zomer!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke site! Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

Groetjes, Judith