woensdag 30 januari 2008

Reisgidsen en andere voorbereidingen



Wat een boel is er toch voor te bereiden voor zo'n reis. Omdat ik niet met een hele bibliotheek wil reizen heb ik dus maar besloten om reisgidsen van de bibliotheek te halen en de interessante delen te copiëren. Ik heb natuurlijk niets aan informatie over gebieden waar ik niet naartoe ga, en wanneer ik ergens ben geweest, dan kan ik de stapel copiën gewoon achter laten voor de volgende reiziger. Dat scheelt weer in het gewicht van de bagage.
Over de meeste dingen heb ik nu dus informatie. De hotels zijn vrijwel allemaal geregeld, behalve voor Tahiti, want ik heb daar nog niets leuks en betaalbaars gevonden. Ook het visum voor Australië is nu rond.
Daarnaast ben ik verscheidene projectvoorstellen aan het schrijven, dus met een beetje geluk ligt er een baantje op me te wachten wanneer ik terug kom. En zo niet, dan heb ik nog voldoende te doen hoor, alleen is het jammer dat ik er niet voor betaald krijg natuurlijk. In ieder geval ga ik leuk iets over Paaseiland schrijven, en ik denk dat ook het onderzoek in Brazilië wel vruchten af zal werpen.
Vandaag heb ik trouwens de meeste tijd in het herbarium doorgebracht, want daar lagen al meer dan een jaar een paar stapels planten die door mij in de Caribben waren verzameld, en dus was het hoog tijd dat die in de collectie werden opgenomen. Eigenlijk is dat niet mijn werk, maar aangezien de herbarium curator haar werk niet doet doe ik dat maar. En ja ik vond nu eenmaal dat die planten er niet nog drie maand mochten blijven liggen. Dat is nu dus lekker opgeruimd. Weer een zorg minder.

Nu is het hoog tijd om onder de wol te kruipen, terwijl het buiten dikke vlokken sneeuwt.

4 opmerkingen:

Unknown zei

ik wens je een prachtige reis toe!
miek uit belgië

Anoniem zei

Maarten! Wat gaaf! Heel veel plezier en geluk tijdens je reis. Ik ga je blog in de gaten houden! Doeg! Grote groet, Wendy

Anoniem zei

Hoi Maarten! Veel plezier op reis! Ik ben zelf ook maar een blog begonnen, maar dan meer voor innerlijke reizen ;) http://muziekbespiegeling.blogspot.com/

Anoniem zei

Heey Maarten, leuk dit blogje!!
Het wordt echt een wereldreis. Ik hoop dat je er lekker van af zult kicken na je zware promotie. En weer energie zult op doen voor je carriere vervolg. Hoe staat het overigens met je sollicitaties? Ben wel benieuwd waar ik je de volgende keer kan opzoeken. Ik zal je blog in de peiling houden. Goede reis en wel thuis
Gerard