vrijdag 15 februari 2008

Aapjes kijken


Het is weer even geleden, en inmiddels is Samuli weer beter, en is mijn verkoudheid ook voorbij. We zijn gisteren de hele dag in veld en bos geweest, en het was een hele lange dag, maar wel geweldig mooi! We zijn in een indrukwekkend bos op wit zand geweest, waar de bomen helemaal vol hingen met bloeiende bromelia´s orchideeën en lidcactussen. Echt geweldig. Daar zagen we ook een blauwe kraai. Nu heb ik al een blauwe gaai in Amerika gezien, en een blauwe ekster in China, maar een blauwe kraai was toch nieuw voor me, prachtig azuurblauw was ie.
Vandaag hadden we een rustig dagje, want we hebben veel te veel varens verzameld gisteren. Dat is natuurlijk ook waarom we hier zijn, maar toch was het nog veel werk en waren we tot laat in de avond bezig planten tussen kranten te stoppen. Best intensief: hele dag in het veld en dan ´s avonds nog 4 zakken met plantenmateriaal verwerken. Dat rustige dagje gaf me dus de gelegenheid mijn foto´s te reorganiseren, en ik kan er hier dus een paar op het net zetten zodat iedereen ervan kan genieten.


Vanochtend waren we in een stadspark van Curitiba, dat enorm is. Parque Barigüi heeft zelfs een pretpark en een automuseum, maar bovenal een goed bewaard Araucaria bos. Hier waren we dus weer op zoek naar varens, maar helaas hebben we niet díé varens gevonden waar we naar op zoek waren. Toen hoorden we een vreemde alarmroep, en even later waren we omringd door kleine aapjes met een schattige lange gestreepte staart en zwarte oorpluimpjes. Ze vonden ons machtig interessant, dus ik heb ze goed kunnen bekijken, en zij mij ook! Ik hoop dat je hem op deze foto kunt ontdekken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag lieve Maarten
Fijn dat ik weer een teken van leven vond op je site. Wat zie je veel en ik lees uit je woorden dat je geniet.
Fijn dat we nu al wat foto's kunnen zien.
Zorg goed voor jezelf en geniet van je reis.
Kus
Gerdi