vrijdag 22 februari 2008

São Paulo II

Vandaag is de laatste dag in São Paulo. Morgen vroeg gaan we lekker het veld in waar we in in een lodge midden in het regenwoud nabij Tapiraí (ten NO van São Paulo) zullen verblijven. Ik heb er veel zin in, want de stad, hoe vriendelijk de mensen hier ook zijn, begint me een beetje op de zenuwen te werken. Er zijn gewoon téveel mensen hier en het verkeer is echt vreselijk (laatste telling: 6 miljoen auto´s). Drie dagen dus in Tapiraí en dan naar de kust nabij de grens van de staat Rio de Janeiro, waar we in het plaatsje Bertioga zullen verblijven. Hier is weer veel restings (bos op wit zand) te vinden, wat voor mijn varengroep niet zo goed is, maar voor Samuli´s wel, en dat is waar we hier uiteraard voor zijn. Ik zal er zeker van genieten, daar twijfel ik niet aan, alleen de tekenbeten zijn een beetje minder, dus ik ga me beter insmeren met anti-insecten spul.


Het zijn nare steekvliegen, maar ze hebben prachtige ogen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Maarten!

Voorzichtig met de teken hoor! Op een of andere manier ben ik heel vaak de klos met 'europese' teken.

Ik ben nu verhuisd, en ik woon eindelijk met Mia samen. Erg leuk! Meeri is heel erg enthousiast over de katten en over mij. De katten zelf vinden het ook allemaal leuk. Laatst zijn we met León en Aschwin wezen lunchen bij de Chinees, en hij heeft voor ons een speciaal menu gemaakt, oa met tofu en chinese kool. Lekker dat het was! Vertel je in je blog ook eens wat over het eten daar? Ik ken de caribische keuken vrij goed maar in Brazilië zullen ze wel wat anders eten.
Groetjes, Paul