dinsdag 12 februari 2008

Dagje vrij in Curitiba


En dagje vrij, en met zo´n vol programma? Jawel, mijn collega voelde zich niet geweldiog deze ochtend, en we konden Frau Zilda niet bereiken per telefoon, dus besloten we maar niet naar Itajaí te gaan. Samuli is de hele dag op bed geweest, maar ik heb me, na een beetje te hebben uitgeslapen, naar het ontbijt begeven (heerlijke verse fruitsalade laat ik me niet voorbij gaan!), en toen ben ik maar een beetje gaan shoppen en heb ik de stad verkent. Boekwinkels schijnen hier alleen tijdschriften en foto-boeken te verkopen, dus dat was niet echt interessant. Sorry Monique, maar de poppetjes die de toeristenwinkel hier vekocht waren wel zo lelijk, dat ik snel de winkel ben uitgerend! Wel een leuk tshirt gekocht me Araucaria-dennen erop, een soort apenbomen/slangedennen, je kent ze misschien wel. Curitiba betekend namelijk ´stad van de dennen´, en die groeien hier genoeg!

Verder dus maar even de stad bekeken, een heel aardige stad, een paar mooie kerken en een imposante 19e eeuwse basiliek, vele gezellige parken, en ondanks dat de stad 1.4 miljoen inwoners telt, is het nergens te druk of vies op straat. Een heel aangename stad mag ik wel zeggen. Uiteindelijk nog maar naar de dierentuin geweest, want ik wist met mijn tijd geen raad, en dat was ook best leuk, alleen wel zielig hoor al die vogels in kleine kooitjes. Er werd wel goed voor ze gezorgd, want ze hadden allemaal vers fruit in hun voerbakjes. En ik vond een nootje, dat ik dus voorzichtig aan die leuke toekan heb gevoerd.

1 opmerking:

jesterKing zei

Hoi Maarten,

Leuk hoor om dit te volgen :) Je botanyphotos.net doet 'm weer helemaal.

/Nathan