maandag 18 februari 2008

In São Paulo


Even een kort berichtje uit São Paulo. Na een gezellige barbecue bij de familie van Pedro, onze gids, hebben we gisteren Curitiba verlaten met twee doosjes vol gedroogde planten, en 40 kilo bagage. Tja je hebt veel nodig voor veldwerk. Ik heb op het laatste moment nog even een schilderij gekocht, dat nu onderweg is naar Finland. De schilderes kon het haast niet geloven dat haar schilderij helemaal naar Europa gaat. Een leuk mens, en zie houdt veel van natuur, want ze schildert veel vogels, bloemen en landschappen. Op mijn schilderij staat een blauwe kraai (voor de kenners: Cyanocorax caeruleus) een vogel die typisch is voor de Braziliaanse kuststreek.
São Paulo is een echte heksenketel, 15 miljoen mensen op écht een heel klein stukje aarde. Dat we toch in Nederland klagen dat het vol is, nou dan moeten ze hier eens kijken! Ik vind het een beetje een onprettige stad, maar nu ben ik in het botanisch instituut in de Jardim Botânico, een stukje groen omgeven door de stad, een klein reservaatje eigenlijk, want hier is nog natuurlijk bos bewaard gebleven.
Ik heb nog veel te doen hier, dus ik moet snel weer verder!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige foto van het door jou gekochte schilderij. Wat een mooie kleur blauw. Mochten jullie die 40 kilo wel meenemen of moest je veel bijbetalen? 15 kilo is normaal dacht ik voor een inlandse vlucht.
Maar goed. Je zit op een mooi plekje in een bruisende stad. Lekker genieten en ervaren. Straks is Finland veel te rustig voor je.
Dag Lief

Maarten zei

nee, twintig is normaal voor een vlucht hier, dus hadden we slechts een heel klein beetje teveel bagage. De foto hier is trouwens een van het internet gedownloadde. Het schilderij is al onderweg naar Finland, dus dat kan ik niet op het net zetten. Sao Paolo is echt enorm, en dat maakt me wel een beetje ongemakkelijk, maar we verblijven in een veilig deel van de stad, dus dat zit wel goed.
Veel liefs!
Maarten

Peter zei

Hoi Maarten

Zo te lezen gaat het goed met je.
Kijk er naar uit om je hier te mogen ontvangen, we moeten alleen nog wel ff duimen dat ik genoeg vrij kan krijgen....
Op mijn werk gaat het wat minder (zie blog) maar ik hou nog wel ff vol, in elk geval tot en met april ;)
By the way; het is hier de natste en koudste zomer in 50 jaar, dus de varens brullen hier de grond uit.